電話番号を変えたので変更したい(IMCアカウントの多要素認証)/ I want to reconfigure since I changed my phone number. (Multi-Factor Authentication for IMC accounts)

方法1)電話番号しか設定していない場合、初期化して設定しなおす。
方法2)電話番号以外(アプリ)の設定もしている場合、電話番号のみ変更する。


方法1)初期化して設定しなおす
 ※学内ネットワークに接続できる(VPN接続できる)、または広大IDの多要素認証ができる場合、対応可能

再設定方法(IMCアカウントの多要素認証)」ー「B.自分で最初から設定しなおす

方法2)電話番号のみ変更する
 ※2要素目での認証ができる場合、対応可能(必要ない場合もあります)。

Microsoft365ポータルサイトの「セキュリティ情報」にサインインして、電話番号を変更してください。
以下のページを参考にしてください。

 

2要素目での認証ができない、学内ネットワークにも接続できない場合は、メディアセンターの「問い合わせフォーム」より、変更できない理由をなるべく詳しくお知らせください。

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Method 1)  If only a phone number is registered, reset and reconfigure it. Method 2)  If both phone number and other methods (such as an app) are registered, only change the phone number.  

Method 1) Reset and reconfigure Note: It is possible to support if you can connect to the campus network or enable multi-factor authentication for HIRODAI ID.  

"How to reset (Multi-Factor Authentication for IMS accounts)"  ー "B. Reconfigure it yourself from scratch"

Method 2) Change only the phone number Note: It is possible to support if you can authenticate with the second factor (it may not be necessary). 

Sign in to "Security Information" on the Microsoft 365 portal site and change your phone number. Please refer to the following page: 

・"Multi-factor authentication for IMC accounts" ー "Change or add authentication method (second factor)"  

If you cannot authenticate using the second factor or cannot connect to the campus network, please contact the Media Center through the "Contact Form" and provide as much detail as possible 
as to why you cannot make the change.